موزه دفاع مقدس کرمان

موزه دفاع مقدس کرمان

در موزه دفاع مقدس که از جمله جاهای دیدنی کرمان بوده به مرور جنگ بین ایران و عراق پرداخته شده‌است. نقشه‌ها، تصاویری از جنگ، نامه‌ها و اسناد جنگی و اسلحه‌هایی در این موزه وجود دارد. همچنین ماکتی از عملیات و ابزارهای جنگی آن تهیه و به نمایش گذاشته شده‌است.

کرمان، استانی پر از جاذبه‌های دیدنی برای مسافران، طبیعت‌دوستان، گردشگران و تاریخ‌دوستان است. از دیگر جاهای دیدنی کرمان می توان به بازار سرتاسری از قدیمی ترین بازارهای تجاری با طولی در حدود ۱۲۰۰ متر و بناهای تاریخی بسیار در مسیر خود، موزه حمام با مجسمه‌های مومی که به منظور معرفی کاربری هر قسمت و حال و هوای حمام استفاده شده‌اند، مقبره مشتاق علی‌شاه از دوره قاجار که مقبره چند چهره مشهور کرمانی بوده، بازار زرگران در حاشیه میدان گنجعلی‌خان، مسجد ۹۰۰ ساله ملک و مجموعه ابراهیم‌خان ظهیرالدوله شامل مدرسه، حمام و بازار که از جاذبه‌های تاریخی محسوب شده اشاره نمود.

از جاذبه های طبیعی دیگر کرمان، آبشارهای دره سختی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کرمان و در دل کوه، همچنین گندم بریان، منطقه ای گرم با مناظری زیبا که از جاهای دیدنی کرمان در فصل زمستان بوده، هستند. شهر بابک نیز از دیگر جاهای دیدنی کرمان محسوب می‌گردد. با سفر به کرمان علاوه بر لذت بردن از طبیعت متنوعی که از کویر گرفته تا پیست اسکی را شامل می‌شود، از بناهای تاریخی و فرهنگی این دیار می‌توانید بازدید نموده و با فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم آشنا شوید. سفر به کرمان یک پیشنهاد عالی برای علاقه مندان به تاریخ، تمدن ایران و طبیعت زیبای کویری است.